Asus EEE PC Discussie forum - Home  

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verschillende uitvoeringen EB1501-B0xxx  (gelezen 1640 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
tammerat
Nieuw lid
*

Geslacht: Man
Type netbook: EEE Box B206

« Gepost op: Maart 09, 2010, 12:19:11 »

De EB1501 lijkt me wel wat, maar ik zie dat hij nauwelijks leverbaar is. Ook zie ik diverse type aanduidingen, en daar gaat mijn vraag over. Kan iemand mij vertellen wat de toevoeging B0xxx betekent? B staat neem ik aan voor Black, maar wat zijn de verschillen van het nummer erachter? Weet iemand hoe ik daar achter kan komen? En of er ook zo'n fijn toetsenbordje als bij de B206 zit?
gert
Ouwe rot

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 12, 2010, 00:05:16 »

Ik heb op de engelstalige eee site de indruk gekregen dat een wired KB+M bij de EB1501 zit.
Overigens kun je nu volgens mij in de US het bijpassende wireless KB+M kopen. Ze leveren wel alleen in de US maar daar is een oplossing voor.

Verder heb ik zelf bij mijn huiskamer eee box een wireless multimedia KB met touchpad, gekocht bij de LIDL voor een paar tientjes. Dat lijkt me toch handiger (zo een touchpadje) dan een muis, zelfs als die wireless is.

eee 701 en praxis 900 met linux, eee box 202 en 204 en eee top 1602 met xp home
Morrigan
Global Moderator
Ouwe rot

Geslacht: Vrouw
Type netbook: 701, 900, 901, 1005HA, 1008HA, 1201N, Box 202
Besturingsysteem: Xandros, XP, Windows 7

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 12, 2010, 09:25:31 »

Als ik op deze pagina kijk, dan zie ik wel dat bijv. een afstandsbediening of een draadloos toetsenbord + muis een optie zijn. Dat zullen ook de verschillen verklaren. Hij wordt blijkbaar bedraad en draadloos geleverd.

Asus EEE 701 en 900 met Xandros, Asus EEE 901 en 1008HA met XP
Asus EEE Box 202, 1005HA en 1201N met Windows 7
En verder Acer Aspire One, MSI Wind U100 en HP Mininote

Verder verslaafd aan Blackberry en N97!
tammerat
Nieuw lid
*

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 18, 2010, 16:52:08 »

Dat zal het wel zijn inderdaad. Ik zie nu ook een Asus Eee Box EB1501U-B0157 op tweakers.net. De specs kom ik nog niet tegen op asus. Maar goed, allemaal ook niet zo belangrijk, want ze zijn nergens leverbaar. Bij Mycom is de datum ook weer 4 weken opgeschoven. Geduld dus. Overigens heb ik nog een draadloze muis en toetsenbord van mijn B206, maar het mooiste is natuurlijk een uitvoering met draadloos kb+mouse.
tammerat
Nieuw lid
*

« Antwoord #4 Gepost op: April 13, 2010, 09:29:02 »

Vorige week heb ik de EB1501-B0097 binnengekregen. Helaas gaat hij vandaag alweer retour wegens een niet functionerende dvd speler. Verder zit er bij deze uitvoering inderdaad een bedraad toetsenbord en bedrade muis. Een mini-muis ook (niet te verwarren met ieniemienie). Verder zit er een quickstart vel bij, maar verder geen handleiding of dvd's. De handleiding staat op de desktop, de software op de recovery partitie. De afstandbediening zit bij deze box ingebouwd, dus geen losse usb ontvanger (mogelijk nadeel voor als hij achter je tv hangt). Verder ook geen hdmi-kabel en ook geen dvi-hdmi converter. Al met al dus een stuk kariger dan de B206. Wireless KB en Mouse van de B206 werkt overigens prima.
gert
Ouwe rot

« Antwoord #5 Gepost op: April 13, 2010, 10:57:29 »

Wat mocht je betalen voor de EB1501-B0097? Ik bedoel, als hij (heel)goedkoop is mag hij wat kariger zijn zou ik denken. Ook zie je maar weer hoe handig en fijn het is als je meerdere boxen hebt.

Verder zal de afstandsbediening hoogstwaarschijnlijk radiografisch werken en dan is het geen nadeel dat de ontvanger is ingebouwd het is dan eerder een voordeel.

tammerat
Nieuw lid
*

« Antwoord #6 Gepost op: April 13, 2010, 11:54:28 »

Tja, wat is goedkoop he? Hij was 351,36 euro. Ik vind alleen een kabeltje zodat je ook beeld hebt wel het minste. En een toetsenbord/muis met draden is natuurlijk niet echt handig als je de eeebox op je tv aansluit.

Overigens wordt in de handleiding wel gesproken over het verminderen van het signaal als je hem achter de tv hangt. Kan het nu even niet testen want hij gaat weer retour.
gert
Ouwe rot

« Antwoord #7 Gepost op: April 13, 2010, 18:23:57 »

Nou echt goedkoop is dat zeker niet maar als de chip-specificaties goed zijn kan het toch nog wel een redelijke prijs zijn.
Laat eens weten wat je ermee doet en of je er tevreden over bent. Ben wel nieuwsgierig. Heeft uiteraard geen haast en ik kan wachten tot ie gerepareerd of vervangen is Knipoog

EEE User forum | Alles over de Asus EEE PC
? Antwoord #7 Gepost op: April 13, 2010, 18:23:57 ?

tammerat
Nieuw lid
*

« Antwoord #8 Gepost op: April 14, 2010, 12:09:45 »

Ik heb hem bij de tv voor internet op tv. Met mijn B206 ging dat niet echt omdat hij veel te traag was. De Box staat ook continu aan met een externe drive er aan waar ik al mijn data centraal opsla. Dus een soort servertje.

Hij wordt vooralsnog niet gerepareerd/vervangen. Bij de webwinkel schijnt hij het gewoon (weer?) te doen. Ik heb zo mijn twijfels. :-(
gert
Ouwe rot

« Antwoord #9 Gepost op: April 15, 2010, 18:56:57 »

Ik hoop voor je dat hij het doet. Wel heb ik meer vertrouwen in asus dan in webwinkels. Als hij het toch nog weer niet doet kun je hem dan zelf niet rechtstreeks naar asus sturen? Heb ik wel een keer gedaan geloof ik. RMA-tje aangevraagd via de pc en asus komt het aan huis ophalen.

Enfin, ik hoor graag of je tevreden bent als je hem een poosje gebruikt heb.

lobbie
Nieuw lid
*

Type netbook: eee box
Besturingsysteem: windows7

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 23, 2010, 09:49:42 »

Ik heb het ding gekocht,Maar is al voor de 2e keer terug, kheb er nog geen uur lol van gehad, blauwe schermen, dingen 2x installeren, wat een grafding, om over de service van Asus maar te zwijgen, Ja doet u maar een recovery is het standaard antwoord !
Bah Bah en nog eens Bah,Bovendien voor de 2x reparatie al een maand te wachten ,en heb nog niks !
« Laatste verandering: Mei 23, 2010, 10:09:23 door lobbie » Gelogd
gert
Ouwe rot

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 23, 2010, 11:40:21 »

O jee. Wat naar voor de goede naam van asus maar vooral wat naar voor jou. Ik zou een nieuwe eisen als ik jou was en hier en daar wat geheime tekentjes op de oude zetten zodat je zeker weet dat je een nieuwe krijgt. Iets wat je natuurlijk ook zou kunnen merken aan het feit dat hi het gewoon doet;)

Lang wachten moest ik trouwens ook. Toch had ik wel een beetje begrip voor asus. De prijzen zijn zo laag dat ik me afvraag hoe ze er droog brood aan kunnen verdienen.  Alleen al de verpakkingen schat ik een vermogen waard.

lobbie
Nieuw lid
*

Type netbook: eee box
Besturingsysteem: windows7

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 24, 2010, 12:41:48 »

O jee. Wat naar voor de goede naam van asus maar vooral wat naar voor jou. Ik zou een nieuwe eisen als ik jou was en hier en daar wat geheime tekentjes op de oude zetten zodat je zeker weet dat je een nieuwe krijgt. Iets wat je natuurlijk ook zou kunnen merken aan het feit dat hi het gewoon doet;)

Lang wachten moest ik trouwens ook. Toch had ik wel een beetje begrip voor asus. De prijzen zijn zo laag dat ik me afvraag hoe ze er droog brood aan kunnen verdienen.  Alleen al de verpakkingen schat ik een vermogen waard.
Droog brood verdienen ?
Ze moeten gewoon goed spul verkopen, en dat doen ze in mijn geval dus niet, jammer dat ze um 2X mogen repareren, want eigenlijk moet ik het hele ding al niet meer !
gert
Ouwe rot

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 24, 2010, 17:03:12 »

Begrijp je boosheid.

tammerat
Nieuw lid
*

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 26, 2010, 12:27:30 »

De mijne is uiteindelijk omgeruild door de webwinkel. Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem met de dvd-drive om aan te tonen dat hij weliswaar werkt, maar zeker niet naar behoren. Daarna was omruil geen probleem. Alleen was deze niet meer leverbaar. Wel een iets duurder type met usb 3.0 . Die werkt vooralsnog als een zonnetje, al heb ik hem nog niet intensief gebruikt. Altijd vervelend als een apparaat defect gaat en dan ook nog eens een tweede keer. Maar je hebt toch garantie via de leverancier?
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: