Zo breng je je USP’s over met Google Ads
Heb jij weleens gehoord van een USP? USP staat voor Unique Selling Point, en word vooral gebruikt bij het ontwerpen van online advertenties voor bijvoorbeeld Google Adwords. Als moderne ondernemer weet je natuurlijk hoe groot de concurrentie is op het internet, en juist daarom is het zo belangrijk om je te richten op de Unique Selling Points van jouw bedrijf. Klanten kunnen letterlijk kiezen uit duizenden verschillende bedrijven, en daarom willen ze graag weten wat jouw bedrijf zo goed maakt. Wat onderscheid jouw bedrijf van de rest? Waarom moeten klanten juist jouw product kopen, of waarom moeten ze jou aannemen voor die ene klus? In dit artikel staan drie tips die je laten zien hoe jij je kunt onderscheiden van de concurrentie. Met deze tips zorg je ervoor dat jouw online advertenties niet verdwijnen in de grote online massa. En dat zorgt dan weer voor meer potentiële klanten!
Gebruik goede argumenten
Google Adwords is een zeer populair advertentieplatform, en word dan ook door zeer veel bedrijven gebruikt. Het is daarom zeer belangrijk om je te onderscheiden van de rest, en dat doe je natuurlijk door middel van goede argumenten. Schroom daarom niet om wat dieper in te gaan op jouw producten, de materialen die je gebruikt of de dienst die je aanbiedt. Onthoud dat het belangrijk is dat de klant een goed beeld krijgt bij jouw onderneming. Wat maakt jouw onderneming zo bijzonder? En welke eigenschappen onderscheiden jouw onderneming van de concurrentie? Denk bijvoorbeeld aan de klantenservice of de keuze voor biologische materialen.
Richt je op de wensen van de klant
Je USP is eigenlijk niets waard, totdat de klant er ook daadwerkelijk om geeft. Zorg er daarom voor dat jij je advertenties specifiek richt op de wensen van je klant. Waarom komt de klant naar jouw bedrijf? Welk probleem kan jouw bedrijf oplossen? En hoe wil de klant dat dit probleem word opgelost? Door deze vragen te beantwoorden in jouw advertenties, kun je klanten een goed gevoel geven! Dit zorgt ervoor dat de klant zich gehoord en begrepen voelt, en kan de kans op nieuwe klanten enorm verhogen!
Vermijd populaire verkooptermen
Let op! Gratis verzending of andere aanbiedingen zijn geen Unique Selling Point. Natuurlijk kunnen dit soort aanbiedingen enorm aantrekkelijk zijn voor potentiële klanten, maar ze maken jouw bedrijf niet uniek. Concurrenten kunnen namelijk ook gratis verzending aanbieden, of met aantrekkelijke aanbiedingen stunten. Bij het zoeken naar jouw Unique Selling Point is het juist belangrijk om je te focussen op wat jouw bedrijf onderscheid van de concurrentie. Vind je het lastig om de USP van jouw bedrijf te vinden? Dan is het misschien slim om een gespecialiseerd marketingbureau om hulp te vragen!