Je bedrijf vergroenen doe je zo!
Vergroening en verduurzaming wordt maatschappijbreed een steeds belangrijker thema. Dit komt met name doordat het bewustzijn van het klimaatprobleem onder de gehele bevolking al jarenlang sterk aan het groeien is. Je kunt dit als ondernemer dan ook niet links laten liggen. Het is belangrijk om als bedrijf groen te zijn en daarnaast ook zeker groen uit te stralen. Ben jij benieuwd hoe je jouw onderneming kunt vergroenen? Lees dan snel verder. In deze blog geven we je namelijk enkele nuttige tips die je hierbij kunnen helpen.
Elektrische leaseauto’s
Als jouw onderneming over leaseauto’s beschikt, dan kan het zeker verstandig zijn om in je nieuwe contract te kiezen voor elektrische leaseauto’s. De elektrische leaseauto zal zowel intern als extern voor een heel groen beeld zorgen. Zo weet jouw personeel dat je om groen geeft als je bijvoorbeeld kiest voor het leasen Ford Mustang Mach E. Daarnaast zal de buitenwereld ook weten dat jouw onderneming een groene insteek heeft. Elektrische leaseauto’s zijn namelijk over het algemeen een stuk duurder dan niet-elektrische leaseauto’s. Hiermee straal je uit dat jouw onderneming bereid is om extra te betalen voor een beter klimaat. Wil je helemaal indruk maken? Ga dan voor het Tesla Model Y leasen. Deze imposante elektrische auto zal iedereen opvallen en hiermee zal de impact van jouw vergroening dan ook maximaal zijn.
Groene acties
De laatste jaren zijn groene acties steeds meer in trek geraakt bij ondernemers. Denk hierbij aan een actie zoals het planten van een boom bij iedere 100 euro aan omzet. Let er hierin met name op dat het een actie is die past binnen jouw organisatie. Het is natuurlijk de bedoeling dat je deze actie gemakkelijk kunt betalen en dat deze prima binnen jouw budgetten valt. De groene acties zijn leuk, maar je moet hier als onderneming zeker niet door in de problemen komen. Als je deze groene acties opzet, dan raden we je aan om dit op de een of andere manier bekend te maken. Dit soort nieuwsfeiten worden over het algemeen al snel gepubliceerd in lokale dagbladen en/of op lokale websites. Het bereik van jouw actie kan met één publicatie al verveelvoudigen en de positieve impact op de reputatie van jouw organisatie zal hiermee ook een stuk harder stijgen.